الرئيسية / منوعات / شنطة كروشيه لحماية البيض .. تسبب الجدل بسبب سعرها .. شوفوا بكام

شنطة كروشيه لحماية البيض .. تسبب الجدل بسبب سعرها .. شوفوا بكام

شنطة كروشيه لحماية البيض .. تسبب الجدل بسبب سعرها .. شوفوا بكام

تظهر عدد من الابتكارات كل فترة والأخرى والتي تتسبب في إثارة الكثير من الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي بسبب ارتفاع ثمنها وخلال الأيام القليلة الماضية تم تداول منشور على إحدى صفحات التسوق الإلكتروني.

مما تسبب ذلك المنشور في إثارة الكثير من الجدل بين رواد السوشيال ميديا وتضمن منتج جديد وهو عبارة حقيبة للبيض مصنوعة من الكروشيه وجاء في تفاصيل العرض على النحو التالي:

البيض البلدي مفيش أحسن منه وبالأخص اللي جاي من الريف مباشرة المشكلة إنه بيجي غالبا سايب من غير كرتونة وبيعبوه في شنط بلاستيك أو أكياس نايلون وطبعا ده بيعرضه للكسر ودلوقتي لقينا للمشكلة دي وهو جراب البيض الكروشيه.

وأيضا الجراب صنعة يدوية بأيدي مصرية سعة 20 بيضة ومناسب للبيض البلدي والعادي وبيض البط والوز كمان وسعرها 1500 جنيه لفترة محدودة مع هدية عبوات سلق البيض السيليكون من غير تقشير.

كما تسبب ذلك المنشور في السخرية من قبل رواد المواقع التواصل الاجتماعي حيث جاءت ضمن تعليقات المستخدمين ومنها حقيقي شكرا الصفحة حلت مشكلة البيض والبطيخ في انتظاركم يعني أجيب بـ 20 جنيه بيض في حزام بـ 1500 جنيه عشان أحافظ عليه.

وقال شخص شنطة البيض بـ 1500 جنيه طب بالنسبة للمانجة حتعملوا لها شنطة مرصعة بالذهب والفضة أنا اللي غايظني فعلا مش أنه بـ 1500 جنيه لا اللي غايظني بجد أنه بيشيل 20 بيضة بس يعني مش مكمل كرتونة كده هاضطر اشتري 2 منه.

شاهد أيضاً

إريك زمور: إدانة المرشح الرئاسي الفرنسي اليميني المتطرف باستخدام خطاب كراهية

فرضت محكمة في باريس غرامة على المرشح الرئاسي الفرنسي اليميني المتطرف إريك زمور قدرها 10 …