الرئيسية / منوعات / محمد شبانة يكشف تفاصيل جديدة عن جثة العندليب وعدم تحللها

محمد شبانة يكشف تفاصيل جديدة عن جثة العندليب وعدم تحللها

عاجل: السيسي..محدش هيقدر ياخد مننا نقطة مية واحدة

قام المطرب محمد شبانة نجل شقيق العندليب عبد الحليم حافظ بالكشف عن بعض التفاصيل من خلال تصريحاته في وقت سابق عن عدم تحلل قصة العندليب مما أثارت تلك الأخبار الكثير من الجدل ويحل اليوم ذكرى وفاة العندليب الـ 44 عام.

حيث حكى محمد شبانة عن تفاصيل جديدة بشأن هذا الموضوع وزيارته لمقبرته وقال كلمونا في مدافن البساتين وقالولنا الشارع كله غرقان مياه فالحقوا شوفوا أخبار المقبرة روحنا وعشان نفتح جبنا من دار الإفتاء فتوى ازاي نفتح ونشوف وكده فتحنا أول فتحة لقينا الدنيا مفيهاش مياه.

محمد شبانة يكشف تفاصيل جديدة عن جثة العندليب وعدم تحللها

واستكمل كلامه وقال قلنا أحسن حاجة إننا نجيب جهاز رادار من قسم الحد من المخاطر بكلية العلوم جامعة القاهرة ومع مهندس بيقيس الشارع كله وبيرسموا زي علامات بتبين الطبقات في الأرض فيها مياه ولا إيه حيث قال المهندس بعد قياس الشارع سبحان الله الحتة اللي مدفون فيها عبد الحليم فيها صخور منعت المياه متر ونص.

وأضاف بأن جسد العندليب بعيدا عن المياه تماما وأوضح بأن المهندس أوصاهم بعزل المقبرة وده عشان في المستقبل لو زادت المياه قالنا الله أعلم الصخور دي هتستحمل ولا تفتت ولا إيه أما عن تفاصيل يوم فتح مقبرة عبد الحليم حافظ.

محمد شبانة يكشف تفاصيل جديدة عن جثة العندليب وعدم تحللها

وحكى شبانة وقال جبنا كشاف كبير وجبنا الناس بتوع المدفن وجبنا إمام شيخ بالمسجد وقالوا ليا لازم تنزل وتشوف عمك قومت نازل وبصيت لقيت عبد الحليم ووشه ومناخيره وحواجبه وكأنه نايم في سلام واتبسطت جدا إني أشوفه آخر مرة شوفته وكان عندي 5 سنين ونص.

شاهد أيضاً

اليوم.. اختبار طبي للاعب الزمالك لتحديد موقفه من القمة

كشف الدكتور محمد أسامة رئيس الجهاز الطبي للفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك، عن أن …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *