الرئيسية / منوعات / شكلها سلعوه .. صورة لحيوان غريب بقرية بالمنوفية يثير الجدل

شكلها سلعوه .. صورة لحيوان غريب بقرية بالمنوفية يثير الجدل

الذهب مفرح كل الناس النهاردة وبيقولكم الحقوا اشتروا قبل ما يغلى تاني

انتشر صورة لحيوان غريب يشبه الكلب على موقع التواصل الاجتماعي موقع الفيس بوك مما أثار الجدل وقال بعض الأشخاص انها سلعوه وتتجول في شوارع قرية اسطنها التابعة لمحافظة المنوفية وسط تحذيرات للمواطنين وتنبيههم بضرورة الحفاظ على أطفالهم ومنعهم من الخروج.

وقال موظف بإحدى الشركات الخاصة محمد مصطفي عبد المجيد إنه التقط تلك الصورة لحيوان لا يشبه الكلب أو الذئب وقال ده مش كلب أنا عارف كل أشكال الكلاب ومش حيوان بري ده شكل غريب أول مرة أشوفه عشان كده طلعت الموبايل من جيبي وقررت أوثق اللحظة دي وأول ما شفتني مشيت في هدوء.

ورجح في كلامه وقال انها سلعوه ملهاش شعر في جسمها ولونها أسود وودانها شكلها غريب وديلها كمان بحثت على الإنترنت لقيت الصورة دي شبه السلعوه بس دي صغيرة شوية في الحجم.

وأوضح انه نشر تلك الصورة عشان الأهالي ياخدوا بالهم وخاصة وإن فيه ناس تانية شافت الحيوان الغريب ده في شوارع القرية فقولت أنشر عشان محدش يحصله حاجه وممكن المسؤولين في الطب البيطري يعرفوا شكل الحيوان كويس ويتأكدوا هل سلعوه ولا لا ويتعاملوا معاه.

كما أن الأهالي احتاطوا منذ نشر الصور مطالبا المسئولين في المحافظة والطب البيطري بضرورة التعامل مع هذا الحيوان حتى لا يتسبب في إصابة أي من أبناء القرية وجدد تحذيره للآباء بمنع أطفالهم من مغادرة المنزل لحين التأكد من استقرار الأمر.

شاهد أيضاً

500 ألف جنيه لكل شخص غير موظف من بنك مصر| التفاصيل

من الممكن أن يقع عدد من أصحاب المهن الحرة أو غير الموظفين في ورطة في …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *